Kamis, 19 November 2015

10 Batuk Pemulihan Home

10 Batuk Pemulihan Home

Tidak ada keperluan untuk lari ke kedai ubat atau farmasi apabila bahawa serangan batuk menjengkelkan. Terdapat banyak rawatan rumah batuk yang telah berdiri ujian masa dan terbukti keberkesanannya dari generasi ke generasi. Selalunya anda boleh melegakan tekak mentah anda dan berhenti yang batuk dengan perkara yang anda sudah mempunyai di rumah anda atau boleh membeli dari pasaran tempatan anda. Selain mudah dan berkesan, anda boleh merasa baik tentang hakikat bahawa anda menggunakan sesuatu yang semula jadi. Berikut adalah 10 besar rumah ubat batuk anda boleh membuat di rumah untuk menghentikan batuk itu dan mendapatkan bantuan yang anda perlukan. Nota: Kebanyakan rawatan rumah mengandungi madu. Madu tidak boleh diberikan kepada bayi bawah satu tahun kerana terdapat peluang yang jarang mereka dapat kontrak botulism.

1. Honey-Lemon-Air: Menggabungkan satu cawan madu, 1/4 cawan air suam, dan 3 sudu besar jus lemon. Ambil 2 sudu teh setiap hari. Madu membantu melegakan batuk dan limau amat berkesan dalam merawat jangkitan tekak.

2. Teh halia: Tambah beberapa keping kecil halia untuk air mendidih sebelum menambah beg teh. Halia adalah penahan batuk yang amat berkesan.

3. Apple Cider Vinegar: Tambah 1-2 sudu cuka ke dalam segelas air. Ambil menelan atau dua setiap kali anda merasa gatal di permulaan tekak anda. Cuka larut lendir dan mengurangkan keradangan di tekak.

4. Jus Anggur: Campurkan secawan jus anggur dengan satu sudu teh madu. Anggur memperkuatkan paru-paru dan bertindak sebagai ekspektoran, yang boleh melegakan batuk yang dalam beberapa hari.

5. Coklat gelap: Terdapat beberapa kajian yang menunjukkan bahawa komponen coklat, Theobromine, akan melegakan batuk.

6. Cayenne lada: Campurkan 1/4 hingga 1/2 sudu teh lada dalam segelas air. Berkumur dengan ini dan kemudian menelan. Anda juga boleh menggantikan 15-20 titis sos Tabasco. Pepper membantu kesesakan jelas dan menarik darah ke tekak untuk melawan jangkitan.

7. Badam: Rendamkan tujuh badam di dalam air semalaman. Keluarkan kulit coklat. Menghancurkan ke dalam pes denda. Tambah jumlah yang kecil (20 gram atau kira-kira 1 1/2 sudu) mentega dan gula paste. Pes ini hendaklah dimakan pada waktu pagi dan sebelum tidur. Badam paling berkesan di batuk yang kering.

8. Bawang: Menghancurkan saiz bawang satu medium dan mencampurkannya dengan jus satu lemon. Kemudian tuangkan satu cawan air mendidih di atasnya. Satu sudu teh madu boleh ditambah untuk meningkatkan rasa. Ambil ini dua hingga tiga kali sehari. Bawang membantu mengeluarkan kahak.

9. Carrot Juice: Campurkan jus lobak dengan madu dan sedikit air suam. Ambil satu sudu beberapa kali penuh setiap hari. Jus lobak merah membantu melincirkan tekak yang menghilangkan menggelitik dalam batuk yang kering.

10. Bawang putih: Parut satu ulas bawang putih dan campurkan dengan satu sudu teh madu. Ambil seperti yang diperlukan. Bawang putih adalah antioksidan yang hebat, dan membantu untuk mengawal batuk juga.

Apabila batuk yang telah anda sepanjang malam, atau memandu anda gila pada siang hari, dan bukannya menuju ke farmasi, pergi ke dapur dan cuba salah satu rawatan rumah batuk sebaliknya. Banyak ubat-ubatan yang disenaraikan di sini menggunakan barang-barang kebanyakan orang ada di tangan di dapur mereka. Bukan sahaja anda akan menjimatkan perjalanan, anda akan menjimatkan wang juga, dan mendapati bahawa anda telah mendapat menghapuskan batuk dan sembuh penyebab batuk supaya anda boleh berehat mudah hari atau malam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar