Kamis, 19 November 2015

Contoh sendiri Ditadbir Rawatan Untuk Bunions

Contoh sendiri Ditadbir Rawatan Untuk Bunions

Terdapat tan sebab mengapa seseorang akan ingin tahu jika ada kaedah sendiri yang ditadbir rawatan untuk bunions. Terutamanya kerana gaya hidup yang sibuk majoriti penduduk perlu tinggal dengan serta masa sukar dengan krisis ekonomi dan semua, ia benar-benar adalah langkah yang bijak untuk mengetahui jika anda boleh mempunyai cara anda sendiri untuk berurusan dengan kaki seperti masalah.

Jadi, adakah mungkin untuk mencari rawatan untuk bunions yang tidak akan memerlukan anda untuk mendapatkan pembedahan atau menghabiskan banyak wang? Jawapan kepada soalan ini adalah ya dan di sini adalah beberapa contoh atas.

1. Pakai kasut yang selesa. Salah satu punca utama bunions adalah kasut tidak selesa dan sakit-pemasangan. Jadi, jika anda mula berasa sakit pada kawasan bunion, terutama apabila memakai sepasang tertentu, pastikan untuk menggantikannya segera dengan sesuatu yang tidak akan membuat keadaan anda lebih teruk dan mengelakkan pertindihan selanjutnya jari kaki anda.

2. Ubat-ubatan juga boleh membantu untuk melegakan kesakitan dan keradangan.

3. Terapi Urut. Untuk berurusan dengan bengkak dan secara beransur-ansur dan secara semula jadi membetulkan kecacatan, terutamanya jika kes anda tidak semua yang buruk lagi, terapi urut juga boleh melakukan silap mata.

4. Berurusan dengan masalah kaki anda yang lain jika ada. Jika anda mempunyai ketuat, calluses, dan keadaan kaki yang lain, pastikan untuk menghadapinya juga. Dengan cara ini, anda boleh mengurangkan kesakitan dan mula menangani masalah yang lebih besar daripada ligamen dan tisu bengkak sendi.

5. Orthotics. Dengan bantuan tahanan pad, splin, dan barangan lain yang diberikan oleh bidang ini, anda boleh mempunyai pukulan yang lebih baik di membetulkan kecacatan kaki anda tanpa perlu untuk mendapatkan di bawah pisau. Walau bagaimanapun, anda akan perlu untuk melihat pakar untuk kaedah ini supaya anda boleh yakin bahawa anda akan mendapat perkara yang betul yang akan membantu anda pulih dari keadaan.

Ini hanya beberapa contoh daripada kaedah atas rawatan untuk bunions yang boleh dipilih dan bukan pembedahan. Walau bagaimanapun, jika ahli penyakit kaki atau doktor anda mengatakan bahawa ia akan menjadi pilihan yang lebih baik untuk anda untuk mendapatkan pembedahan, ini mungkin tidak membuktikan bahawa ia amat berkesan untuk kes anda, kerana kebanyakan perkara-perkara ini hanya sesuai untuk yang lebih sedikit kes-kes yang teruk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar