Kamis, 19 November 2015

Cas Bateri Anda dengan Pernafasan Secara sedar

Cas Bateri Anda dengan Pernafasan Secara sedar

Sebagai jurulatih kesihatan, saya mendengar setiap hari dari begitu ramai pelanggan saya bahawa mereka berada di beban lampau dan tidak merasa baik dan tekanan kehidupan secara perlahan-lahan mengambil alih. Mereka pergi, pergi, pergi sehingga mereka tidak dapat "GO" "lagi dan terpaksa kepada" tamat "di sofa atau lebih teruk lagi -. Jatuh sakit dan mendapat lebih tertekan daripada hilang pada apa yang mereka perlu lakukan Hidup ini sibuk dan menuntut -. ini diberikan Kami mempunyai 'To Do' menyenaraikan batu panjang dan ia hanya biasa meletihkan Anda tidur letih, anda bangun letih dan tertanya-tanya jika anda juga tidur Anda melakukan tidur, tetapi anda tidak!. mempunyai oksigen yang cukup beredar di dalam badan anda, oleh itu anda masih penat dan tidak segar di semua -. walaupun selepas 8 jam tidur, atau mungkin anda tidak tidur lena pada setiap Bantuan adalah dalam perjalanan!

Belajar untuk bernafas Secara sedar

Bernafas bekalan lebih 99% daripada oksigen dan tenaga bekalan anda dan pernafasan yang lemah boleh menyebabkan keletihan, kemurungan, kebimbangan, tekanan, kehilangan tidur, tekanan darah tinggi, kejelasan mental yang lemah, sakit kepala dan banyak penyakit kronik yang lain yang berbahaya. Semua keadaan penyakit atau kronik bertambah buruk dengan pernafasan yang lemah. Kita bernafas setiap hari secara semula jadi, tetapi jenis pernafasan yang kita lakukan adalah lebih cetek dan cepat dan datang dari bahagian atas diafragma kami bukannya dari perut yang memerlukan panjang, nafas perlahan. Dengan berbuat sesuatu yang mudah seperti teknik pernafasan dalam sedar, anda boleh memberi tenaga dan cas semula dengan cepat dan cekap dan ada sedikit downtime. Terbaik dari semua ia adalah percuma dan mudah. Apa yang anda perlu lakukan adalah menjadikannya sebagai sebahagian sedar rutin harian anda. Saya bercakap tentang pernafasan secara sedar dan mendalam bahawa meremajakan tenaga anda - tidak cetek, pernafasan cepat yang menyusutkan tenaga anda.

Latihan pernafasan untuk berehat dan meremajakan

Terdapat semua jenis video, buku, DVD dan kaedah latihan kerja nafas di luar sana. Walaupun senaman pernafasan benar-benar baik untuk anda dan saya menggalakkan mereka, pada masa yang sama, saya tidak mahu menambah tekanan lebih kepada kehidupan anda dengan menambah pada sesuatu yang akan mengambil banyak masa daripada hari anda. Anda sentiasa boleh menambah senaman pernafasan yang lebih lama untuk rutin kesihatan anda pada hari-hari anda menjadualkan latihan anda atau menjalankan masa.

Tetapi hari ini, saya mahu anda hanya untuk menyedari betapa mudahnya untuk menggabungkan latihan kerja nafas mudah ke dalam rutin harian anda. Anda boleh melakukan ini di mana sahaja anda berada - di meja anda, di dalam kereta anda, di rumah anda. Setiap kali anda perlu untuk memberi nafas baru dan semula tenaga, menghilangkan tekanan, sakit kepala atau ketegangan - mengambil sedikit masa untuk melakukan senaman kerja nafas ini. Jika anda berlaku untuk mempunyai beberapa minyak pati lavender, tambah 2-3 jatuh kepada tisu dan menyedut asasnya sebelum anda memulakan latihan berikut. Ini benar-benar akan membantu badan anda berehat.

1. Tutup mata anda dan memusatkan diri untuk beberapa ketika - berfikir tentang apa yang anda mahu lepaskan (tekanan, pemikiran yang tidak baik, sakit kepala, ketegangan dalam badan anda, dan lain-lain).

2. Mulakan dengan mengambil dalam nafas yang mendalam dari perut anda dan kemudian menghembus nafas melalui mulut anda.

3. Ulang langkah dua 5-6 kali, atau lebih lama jika anda mahu.

4. Apabila anda telah selesai, membuka mata anda dan menyemak kembali dengan badan anda dan di mana anda berada beberapa minit yang lalu dalam hubungan ke tahap kesakitan / ketegangan anda. Kemungkinan anda akan merasa senang. Bahkan jika anda mempunyai sakit sedikit sekarang, ia perlu menghilangkan sebentar lagi.

Itu sahaja untuk hari ini. Ingat senang hati dan tinggal juga.

Pelukan,
Kathleen

Tidak ada komentar:

Posting Komentar