Kamis, 19 November 2015

Mengawal Berpeluh berlebihan - 3 Punca Common

Mengawal Berpeluh berlebihan - 3 Punca Common

Semua orang berpeluh disebabkan oleh hakikat bahawa ia adalah satu proses badan yang amat penting untuk membantu mengawal suhu teras badan anda. Walau bagaimanapun berpeluh menjadi masalah apabila anda berpeluh berlebihan kerana anda mungkin mengalami keadaan yang kurang terserlah dipanggil hiperhidrosis. Hiperhidrosis sama ada boleh memberi kesan kepada seluruh badan (dikenali sebagai hiperhidrosis umum) atau sebahagian daripada badan (dikenali sebagai hiperhidrosis setempat). Walaupun ini boleh menjadi satu masalah yang memalukan dan tidak selesa terdapat banyak penyelesaian kepadanya tetapi dalam artikel ini, saya akan keluar beberapa sebab-sebab untuk melihat jika anda boleh memerangi mereka untuk membantu mengurangkan peluh anda.

Punca yang paling biasa berpeluh berlebihan haba. Ini ditunjukkan apabila anda berada dalam sauna dan anda mengalami peluh yang besar. Berpeluh adalah reaksi betul-betul normal kepada haba kerana ia adalah cara badan anda untuk membantu menyejukkan anda ke bawah. Ini kerja-kerja oleh badan menggunakan haba untuk menguap dari peluh dari badan anda. Ini akan menggunakan tenaga haba dalam badan anda dengan itu penyejukan anda ke bawah. Ia adalah sukar untuk berhenti haba daripada membuat anda berpeluh tetapi anda boleh tinggal di dalam atau di bawah naungan pada bahagian paling panas hari iaitu dari 12:00-4:00

Satu lagi penyebab biasa peluh diet anda. Apa yang anda makan boleh memberi kesan yang besar ke atas tahap peluh anda. Makanan pedas meningkatkan suhu teras badan anda jadi oleh itu anda perlu berpeluh untuk menyejukkan diri anda ke bawah. Manakala buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi vitamin dan anti-oksidan yang boleh membantu untuk membunuh bakteria pada kulit anda yang memberikan peluh bau pedas.

Punca-kurangnya terkenal berpeluh ketegangan dan tekanan. Ini boleh berlaku semasa mesyuarat dengan bos anda dan itu adalah masa biasa bagi orang untuk berpeluh.

Jadi ada anda mempunyai tiga daripada sebab-sebab yang paling biasa berpeluh. Jika anda cuba dan menghapuskan mereka, anda akan dapat mengawal peluh anda dengan cara yang lebih berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar