Kamis, 19 November 2015

Cara Berhenti Berpeluh - Tips untuk Bantuan Anda menghilangkan Berpeluh berlebihan Sekali dan Untuk Semua

Cara Berhenti Berpeluh - Tips untuk Bantuan Anda menghilangkan Berpeluh berlebihan Sekali dan Untuk Semua

Tubuh manusia menggunakan peluh sebagai satu cara untuk menguruskan suhu dalaman yang berterusan. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa individu yang berpeluh banyak. Keadaan ini dikenali sebagai Hiperhidrosis atau peluh berlebihan. Keadaan ini disebabkan oleh gangguan kelenjar peluh atau rosak sistem saraf simpatetik. Kebimbangan, ketegangan psikologi, dan obesiti boleh memburukkan peluh berlebihan. Gejala Hiperhidrosis termasuk bau bersama-sama dengan peluh, menitis peluh, rasa rendah diri dan pakaian yang berwarna kerana berpeluh.

Peluh berlebihan berlaku terutamanya di muka, tangan, ketiak, dan kaki, menyebabkan kaki berpeluh, ketiak berpeluh, tapak tangan berpeluh, dan wajah yang berpeluh. Tidak ada yang diketahui penyebab kepada keadaan ini dan ia biasanya bermula semasa remaja. Peluh berlebihan boleh memberi kesan kepada kehidupan seseorang dan kerja, walaupun ia tidak melemahkan fizikal. Bomba A tidak dapat dapat menarik hos kerana tapak tangan berpeluh. Atas sebab yang sama, seorang pegawai polis dapat turun senjata, membuat suspek melarikan diri. Ia juga memalukan untuk memegang tangan dengan orang yang dikasihi atau berjabat tangan seseorang.

Nasib baik untuk kita, manakala pembedahan adalah pilihan yang berdaya maju, ada cara untuk berhenti berpeluh dengan bahan-bahan dari taman, dapur, dan meja rias kita sendiri. Anda boleh sapukan cuka epal cider di kawasan masalah, berkesan menutup liang. Anda juga boleh curam satu sudu serbuk bijaksana atau satu sudu besar daun dalam secawan air panas. Kemudian masukkan lemon secukup rasa. Bedak juga membantu untuk berhenti berpeluh dengan menyerap ia. Anda hanya memohon beberapa serbuk ketiak anda.

Minum jus tomato dan dadih juga membantu anda berpeluh kurang. Daun Gandum juga sangat berkesan untuk berhenti berpeluh dan kaya dengan vitamin B. Cubalah minum 1-2 gelas wheatgrass sehari. Kopi, manakala menggiurkan untuk selera kita, menyebabkan berpeluh berlebihan. Kafein mempercepatkan fungsi tubuh, menyebabkan kebimbangan. Oleh itu, ia adalah disyorkan bahawa memotong atau menghadkan pengambilan kopi. Ia adalah disyorkan bahawa anda memakai 100 peratus kapas, kasmir, dan bulu. Fabrik ini membuat badan anda bernafas. Gentian luar tabii seperti poliester, nilon, flanel, dan corduroy tidak membantu mengurangkan gejala peluh berlebihan. Driclor adalah antiperspirant preskripsi yang mempunyai aluminium klorida.

Apa yang melegakan bahawa ada cara alternatif untuk berhenti berpeluh. Pembedahan agak mahal dan, pada masa-masa yang sukar, kita sentiasa perlu mencari cara-cara untuk mengurangkan perbelanjaan. Keadaan ini adalah terkawal dan jika anda berdedikasi untuk berhenti berpeluh berlebihan hanya ikut alternatif di atas dan anda akan dalam perjalanan anda untuk meneruskan kehidupan yang normal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar